W dniach 3-4 września 2018, mieliśmy przyjemność prowadzić warsztaty z projektowania gier edukacyjnych dla grupy urzędników i urzędniczek z jednego ze stołecznych biur.
Podczas dwóch dni warsztatowych uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak wygląda proces powstawania gry edukacyjnej, poznać kilka podstawowych mechanik oraz pracując w małych grupach, rozwinąć swój autorski pomysł na grę.
Pierwszego dnia skupiliśmy się na opowiedzeniu o teorii związanej z procesem powstawania gier oraz na praktycznym doświadczeniu rozgrywki trzech popularnych tytułów. Uczestnicy podzielili się również na czteroosobowe zespoły, zdefiniowali tematy oraz pierwsze założenia własnych gier.
Drugiego dnia grupy pracowały nad rozwojem swoich pomysłów. Dzięki temu powstały cztery prototypy: „karcianki” o inicjatywie lokalnej, symulacji burmistrza dzielnicy, twórczego rozwinięcia mechanik Splendoru w grę o realizowaniu projektów społecznych oraz gry prezentującej narzędzia partycypacyjne oferowane przez miasto. Piąta grupa pracowała nad pomysłem jeszcze bardziej ambitnym: gry pozwalającej graczom przejść drogę od zwykłego, przyjezdnego mieszkańca próbującego kupić Kartę Miejską aż do Prezydenta Miasta.
Ważnym punktem programu było zagranie w prototypy gier zaprojektowanych przez inne grupy.
Uczestnicy zakończyli warsztat usatysfakcjonowani, choć zmęczeni. Trudno się im z resztą dziwić – to było kilkanaście godzin bardzo intensywnej pracy. Dzięki temu jednak uczestnicy doświadczyli procesu twórczego z większością jego blasków i cieni: zarówno poczucia satysfakcji z powołania do życia swojego pomysłu, jak i frustracji spowodowanej koniecznością ciągłego wprowadzania poprawek; poczucia efektywnej współpracy, jak i konfliktów w grupie.
Warsztat poprowadził Kuba Wiśniewski, posiadający duże doświadczenie w projektowaniu i uczeniu innych jak tworzyć gry edukacyjne. Wsparła go Jadwiga Czyżewska – nasza wolontariuszka.
Więcej o ofercie naszych szkoleń znajdziecie tu >>> a o programie wolontariackim tu >>>
/kw/