Program obozu Game On!

Obóz Game On! Jest częścią międzynarodowego projektu o tej samej nazwie. Wydarzenie ogranizowane jest przez 6 organizacji z różnych krajów europejskich. Celem obozu jest zanurzenie uczestników w metody stosowane w najróżniejszych grach i grywalizacjach, tak aby zainspirować ich do wykorzystania tych metod w działaniach edukacyjnych w swoich krajach oraz w projektach europejskich.

Do współpracy przy obozie udało nam się zaprosić wielu niezwykłych gości i gościnie, kreując przestrzeń, która łączy w sobie naukę przez doświadczenie (experiential education), edukację międzykulturową oraz radosną wymianę wiedzy pomiędzy fankami i fanami gier z Europy.

Każdy dzień dedykowany jest jednemu z typów gier. Rozpoczyna go warsztat prezentujący metodę, ciekawe przykłady a następnie uczestnicy obozu biorą udział w grach przygotowanych przez siebie nawzajem, czasami z pomocą zaproszonych gości.

Ramowy program obozu

Dzień 1: poznawanie się, gra terenowa i zwiedzanie Gdańska z kajaka

Dzień 2: warsztaty i doświadczenie gry w LARPa (ang. live action role-playing ) po Gdańsku

Dzień 3: warsztaty i rozegranie gry symulacyjnej oraz szkoleniowej. Analiza tego typu gier w kontekście edukacji

Dzień 4: gry plenerowe i terenowe. Warsztaty oraz dużo aktywności na świeżym powietrzu

Dzień 5: storytelling i RPG (role-playing game)

Dzień 6: planszówki. Projektowanie gier – Game Jam!

Dzień 7: wykorzystanie poznanych metod w pracy rozwojowej oraz edukacyjnej na poziomie europejskim

Goście, ekspertki i eksperci

Nasz projekt wspierają oraz odwiedzą specjalistki i specjaliści wybranych zagadnień. Dzięki nim, uczestniczki oraz uczestnicy obozu będą mieli szansę spotkania z profesjonalistami, wymianę doświadczeń, pomysłów oraz inspiracji.

Agata Świstak (www.agataswistak.com) – od wielu lat pracuje jako event menagerka, producetka, twórczyni, odwtórczyni :) realizacji scenariuszowych. Do naszego projektu zaprosiliśmy ją w roli ekspertki od LARPów. Agata przygotowuje z nami grę typu LARP w Gdańsku oraz warsztaty dla uczestników. Przybliży również założenia konferencji KOLA – ważnego wydarzenia poświęconego LARPom w różnych kontekstach kulturowych oraz rozwojowych.

Joanna Rezmer (Pracownia Gier Szkoleniowych) – andragożka, projektantka i koordynatorka działu R&D Pracowni Gier Szkoleniowych. Projektowanie gier szkoleniowych to idealna mieszanka jej dwóch pasji – edukacji oraz gier. Projektuje gry na miarę zarówno dla biznesu, jak i edukacji. Realizowała projekty m.in. z zakresu: employer brandingu, przechodzenia przez zmianę, kształtowania nawyków proekologicznych, kreatywności, profilaktyki uzależnień behawioralnych, metody harcerskiej. Jest współautorką nagrodzonych gier: autoKOREKTA (Game with the Most Significant Scope w konkursie International Business Learning Games 2016) oraz The Tree of Life (MP Power Produkt 2016). Na nasz obóz przyjeżdża w roli ekspertki od gier symulacyjnych.

Maciej Jesionowski (rebel.pl) – umiejętnie łączy pasję rozwijania psychologii gier ze skuteczną działalnością na polu wydawniczym. Jest koordynatorem największej polskiej imprezy planszówkowej „Festiwal GRAMY”. Od wielu lat prowadzi szkolenia związane z wykorzystywaniem gier (planszowych, fabularnych i impro) w edukacji i rozwoju osobistym, a także warsztaty projektowania gier planszowych. Jest jednym z twórców warsztatów „Laboratorium Gier”, które były dla nas inspiracją dla naszego projektu. Maciej przyjął nasze zaproszenie do wsparcia części poświęconej grom planszowym oraz game jam – czyli maratonu projektowego.

Wojciech Rzadek (admondo.pl) – Mistrz Gry, Game Designer, Product Manager, Trener. Członek grupy kreatywnej Lans Macabre. Od ponad 20 lat zajmuje się wszelkiego typu rozrywką interaktywną:, grami RPG, grami planszowymi, LARP’ami, grami terenowymi i symulacyjnymi. Jest autorem czterech gier planszowych obecnych na rynku gier : „Rice Wars”, „Abetto”, „Astro Jam” oraz „W pustyni i w puszczy”. Współpracując z wydawnictwami prowadzi developpement gier planszowych – na swoim koncie ma ponad 50 poprowadzonych tytułów. Wojtek przyjedzie do nas w roli eksperta od gier fabularnych. Wesprze uczestników obozu w prowadzeniu oraz omówieniu sesji RPG.

Opieka merytoryczna

Projekt realizowany jest przez grupy młodzieżowe w 6 krajów. Zespół realizatorski w Polsce tworzą wolonatriusze i wolontariuszki Pracowni Nauki i Przygody. Merytorycznie nad projektem czuwa Aga Leśny (alesny.pl). Pedagożka, trenerka, projektantka rozwiązań rozwojowych. Ze strony formalnej i organizacyjnej, zespół wspiera Igor Lisin.

Partnerzy

Projekt realizowany jest dzięki finansowaniu z programu Erasmus+.