W dniach 15-17.05.2015, w urokliwym ośrodku „Kacze Bagno – Miejsce Inicjatyw Pozytywnych”, siedemnastu śmiałków spotkało się z trenerem Rafałem Ryszką, aby zgłębiać tajniki grania i projektowania gier zgodnie z teorią pedagogiki przeżyć (z niemc.Erlebnispädagogik). Tym razem, zamiast pisać ogólną relację, oddajmy głos uczestnikom:
Co Ci dał udział w warsztatach?
- Radość, zabawę.
- Ugruntowanie wiedzy o metodzie pedagogiki przeżyć, poznanie nowych gier, wzrost motywacji do pracy tą metodą i rozwoju swojej działalności w tym kierunku.
- Dużo pomysłów na naukę przez zabawę, które wykorzystam w zajęciach z dziećmi.
- Poszerzyłam swoje doświadczenia i wiedzę na temat pedagogiki przeżyć, pozyskałam wizję dalszego działania, wskazał drogę do dalszej pracy.
- Poznanie nowych, inspirujących ludzi
- Wzmocnienie pewności siebie w roli prowadzącego gry!
Czego nowego dowiedziałaś, dowiedziałeś się na warsztatach?
- Poznałam nowe gry, zasady prowadzenia zajęć wg pedagogiki przeżyć
- O istnieniu przedszkoli leśnych.
- Wiem, że chcę się rozwijać w tym kierunku!
- Dopasowanie gier i zabaw do etapu wzajemnych relacji grupy.
- Dużo nowych gier i zabaw, ale przede wszystkim tego jakie uczucia mogą one wywołać.
- Że gra to coś więcej niż zabawa.
Twoje uwagi:
- Wszystkie informacje były bardzo czytelne. Warsztat prowadzony był metodami aktywnymi.
- Warsztaty były bardzo dynamiczne! Aktywna grupa i duży potencjał liderski.
- Warsztat zachęcił mnie do głębszego zainteresowania się tematem.
No. Fajnie było ;)